סלסלת קניות
Search
Close this search box.

בחר יישוב למשלוח / איסוף

פסיפלורה- פרי התשוקה

פסיפלורה

אחד מהפירות הנמכרים ביותר בישראל הוא פרי הפסיפלורה. הפרי הדרום אמריקאי הזה הגיע לישראל דרך ייבוא מאוסטרליה, ומאז הפך לאחד הפירות האהובים ביותר על הישראלים בזכות טעמו העז והמתקתק אבל גם בזכות צבעו הסגול והיפהפה. הוא מניב פירות פעמיים בשנה ואפשר לגדל אותו בקלות, יש לו ערכים תזונתיים גבוהים והוא גם ידוע בהשפעותיו המצוינות על בריאות הגוף הנפש. מה חשוב לדעת על אודות הפרי וכיצד תוכלו לשלב אותו בתפריט שלכם? הינה כל הפרטים בנושא.

השעונית הנאכלת: כל מה שרציתם לדעת על פסיפלורה

פרי הפסיפלורה הוא למעשה פרי ששמו שעונית נאכלת. זהו פרי הצומח באזורים הטרופיים של דרום אמריקה כמו ברזיל ואקוודור, אבל בעשור החולף הצליחו מדינות רבות בעולם כולל ישראל, שייבאה את הפרי מאוסטרליה, לגדל אותו בעצמן. קיימים שני זנים של הצמח – זן סגול בעל קליפה חלקה ומבריקה, וזן צהוב בעל קליפה קלילה ואוורירית.

המאפיינים של פסיפלורה

פסיפלורה היא פרי בצורה כדורית או אובלית, בגודל די קטן של כ-4 עד 10 ס”מ בקוטר. כפי שכבר ציינו יש שני זנים של פסיפלורה, ולכל אחד מהם יש צבע קליפה שונה – סגול או צהוב. הקליפה עבה וקשיחה ולא אוכלים אותה, וכשפותחים את הפרי מגלים בפנים שכבה לבנה של הקליפה ובתוכה בשר הפרי הצהוב הרך וזרעים שחורים. לבשר הפרי יש טעם מתוק-חמצמץ וריח חזק ונעים. אפשר לאכול את הפרי טרי כמו שהוא או להוסיף אותו לקינוחים, לשייק, לתה ולכל מיני מוצרי מזון אחרים.

מקור הפרי

המקור של פסיפלורה הוא ביבשת אמריקה הדרומית, בעיקר באזורים הטרופיים והסובטרופיים כמו יער האמזונס. הפרי גדל על צמח מטפס וזקוק לשעות רבות של אור שמש ישיר, לגשמים רבים וללחות רבה באוויר. כיום מגדלים פסיפלורה במגוון אזורים בעולם, שרובם נמצאים באזור הטרופי והסובטרופי כמו ברזיל, פרו, מקסיקו, קובה, קניה, מדגסקר, תאילנד, סרי לנקה, אוסטרליה, מדינות שונות בצד הדרומי של אירופה וגם ישראל.

תנאי הגידול של פסיפלורה

המקור של פסיפלורה הוא באזורים הטרופיים של אמריקה הדרומית, אבל גם במדינות אחרות (ובהן ישראל) אפשר לייצר שטח גידול המתאים לפסיפלורה. הפרי זקוק לאקלים חם ולח, בטמפרטורה ממוצעת של כ-30 מעלות צלזיוס (וטמפרטורה נמוכה עלולה לפגוע בו), מה שאומר שהאקלים הים-תיכוני של ישראל יכול להיות מצוין לגידול. כמו כן, הפרי זקוק ל-6 עד 8 שעות של אור שמש ישיר וגם לכמות רבה של מים, בין שמדובר בגשמים או בהשקייה מלאכותית. הצטברות מים בקרקע עלולה ליצור ריקבון בשורשי הצמח, ולכן חשוב שהאדמה שהצמח מושרש בה בעלת כושר ניקוז טוב. שיא הפריחה של הצמח (ושל הפירות) הוא בין אפריל למאי, ובארץ מגדלים אותו בעיקר באזור בקעת הירדן והשפלה.

איך אוכלים פסיפלורה?

כדי ליהנות מהטעם האקזוטי המדהים של פסיפלורה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחתוך את הפרי הטרי לשניים ולהוציא את בשר הפרי מבפנים בכפית.

למה פסיפלורה נחשבת ליקרה כל כך?

הפסיפלורה היא פרי פופולרי מאוד בארץ ובעולם כולו, אבל יש מקומות שבהם קשה לגדל פסיפלורה כיוון שהיא דורשת אקלים לח וקרקע עשירה, מה שאומר שמדינות רבות מסתמכות על ייבוא של פסיפלורה ממדינות אחרות. גם בישראל גידול הפסיפלורה הוא מוגבל, מה שאומר שגם כאן משתמשים בייבוא חיצוני כדי ליהנות מהטעם העשיר והמיוחד של פסיפלורה כפרי בפני עצמו או כתוספת למגוון מזונות וקינוחים. כמו כן, עלויות הגידול גם הן משפיעות על המחיר של הפרי, גם כשמדובר בתוצרת מקומית.

הערך התזונתי של פסיפלורה

פסיפלורה היא פרי טעים וגם בריא – יש בו הרבה רכיבים חשובים לתפקוד תקין של הגוף כמו ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים. הסיבים התזונתיים בשילוב ויטמינים כמו ויטמין A ו-C ומינרלים כמו אשלגן וסידן הם אלו שהופכים את הפרי לאידיאלי עבור אנשים הרוצים לשמור על בריאותם. בפרי טרי אחד יש בממוצע פחות מ-20 קלוריות ויש בו כ-2 גרם של סיבים תזונתיים וויטמין C בכמות המקבילה לכ-9% מהצריכה היומית המומלצת.

סגולותיה של פסיפלורה

לפסיפלורה יש כמה סגולות בריאות חשובות:

  • מסייעת בעיכול – הפרי הזה ידוע בסגולות מצוינות בכל הקשור למערכת העיכול, וזאת בזכות הסיבים התזונתיים הרבים המצויים בפרי. סיבים אלו תורמים לפעילות התקינה של המעיים והם משפרים את פעילות המעי באמצעות ניקוי הגוף וסילוק רעלים
  • מכילה ויטמין C – ויטמין C הוא אחד הוויטמינים החשובים ביותר לגוף האדם, המשתתף ביותר מ-300 תהליכים ביולוגיים בגוף האדם, ובהם חיזוק המערכת החיסונית. בפרי יש ריכוז גבוה מאוד של ויטמין C, ועל כן הוא מומלץ מאוד לצריכה
  • מכילה ויטמין A – לוויטמין A יש חשיבות גבוהה כיוון שהוא משפיע באופן ניכר על הראייה ויכול לשפר את ראיית הלילה. בפסיפלורה יש ריכוז גבוה של ויטמין A, ועל כן מומלץ לצרוך אותה על בסיס קבוע
  • מסייעת להילחם בסרטן – נוגדי החמצון הרבים המצויים בתוך הפרי וגם בקליפה מחזקים את המערכת החיסונית ויכולים לסייע במלחמה הכוללת של הגוף נגד סרטן. לא מדובר בתחליף לתרופה ולטיפול אבל הוא יכול לסייע
  • מסייעת למנוע מחלות לב – בזכות ריכוז האשלגן הגבוה המצוי בתוך הפרי, הוא מסייע בשמירה על לחץ דם מאוזן ויכול לעזור במניעת מחלות לב בעקבות הצטברות של כולסטרול

שימושים קולינריים

הערכים התזונתיים הגבוהים של הפרי הם לא הסיבה היחידה לפופולריות שלו. אפשר בהחלט להשתמש בו גם לטובת אירוח, ויש לו יתרון שאין להרבה פירות: הקליפה הטבעית שלו היא כלי הגשה מיוחד וצבעוני שנוח לאכול ממנו, ולכן הוא יכול להיות אטרקציה של ממש. זו גם הסיבה שהוא משולב במגשי פירות מהודרים, והוא משתלב נהדר בין כל הפירות ומשדרג כל מגש ומארז. לרוב הפסיפלורה מגיעה חתוכה באמצע עם כפית שאפשר לאכול איתה בכיף בלי להתלכלך.

פסיפלורה – משפרת את החשק המיני

הכינוי “פרי התשוקה” מיוחס לפסיפלורה בשל הרכיבים התזונתיים המצוינים שלה כמו ויטמין C וכן מינרלים היכולים לשפר את החשק המיני ולהרגיע את הנפש. הקשר בין מצב נפשי כמו לחץ לבין חשק מיני הוא קשר הדוק, ועל כן שילוב של הפרי בתפריט התזונתי בהחלט יכול לסייע.

לסיכום

פרי הפסיפלורה הוא פרי משובח וטעים בעל ערכים תזונתיים רבים המעניקים יתרונות בריאותיים לגוף ולנפש. זהו הזמן שלכם לשלב אותו בתפריט – ממגש פירות מהודר וטרי ועד לשייק טרופי מרענן. הפסיפלורה טעימה במיוחד והיא יכולה להתאים לכולם, והיא מכילה ויטמינים ומינרלים חשובים לגוף שמומלץ לצרוך בכמות מספקת כדי להילחם במחלות שונות.

מוצר בהנחה

המחיר המקורי היה: ₪280.המחיר הנוכחי הוא: ₪250.

מוצר בהנחה

המחיר המקורי היה: ₪280.המחיר הנוכחי הוא: ₪250.
פרי הדמיון

מערך הייצור ומשלוחי פירות שמגיעים לכל קצוות הארץ. 
טריות הפירות, האיכות ללא פשרות, העיצוב
המושלם וסטנדרט השירות, עולים על כל דמיון. בין
אם אתם חוגגים יום הולדת, יום נישואים או סתם
בא לכם להתפנק, אתם מוזמנים להתרגש מסושי
פירות מטריף, ליהנות מחיתוכי אננס מרהיבים
ולהתענג על אין ספור טעמים אקזוטיים…

מרכז הזמנות ארצי:

03-9400-111 | 08-6280-111

אמצעי תשלום

תוספת קטנה לפינוק מושלם

Sort by Tags

מוצר בדיקה-תות לב

1

פינוקים box-תודה לגננת ולמורה

המחיר המקורי היה: ₪280.המחיר הנוכחי הוא: ₪250.

fruit box-תודה לגננת ולמורה

המחיר המקורי היה: ₪280.המחיר הנוכחי הוא: ₪250.

מגש קלאסי – אבטיח ובולגרית

220

ספיישל שבועות פירות וגבינות

350

ספיישל שבועות גבינות, יין ופירות

390

החלפת אזור חלוקה תאפס את הסל, האם לחזור או לאפס את הסל?


לא ניתן להוסיף מוצר מאזור חלוקה שונה, האם לחזור או לאפס את הסל?


דילוג לתוכן