סלסלת קניות

בחר יישוב למשלוח / איסוף

אננס: הכול על אודות פרי האלים הטרופי

אננס

הוא צהוב, אקזוטי וטרופי; הוא מתוק, עסיסי ומלא במיץ והוא מפוצץ בערכים תזונתיים מעולים וטובים. האננס כבש את ישראל בשנים האחרונות ויש לכך סיבות רבות: הוא משתלב מעולה בסלטי פירות, בעוגות, במגשי פירות ובשייקים. מה אנחנו יודעים עליו באמת? מאיפה הוא מגיע אלינו, מהן הסגולות הבריאותיות שלו, באיזו צורה הכי כדאי לאכול אותו ומהם תנאי גידול האננס בארץ? על כל אלה נענה במאמר הזה. סקרנים? בואו נמשיך.

על האננס

האננס הטרופי, כמו מרבית הפירות הטרופיים מגיע אלינו מדרום וממרכז אמריקה וגדל בעיקר בברזיל, פרגוואי ובוליביה. האננס הוא צמח רב שנתי, שמניב רק פרי אחד. תהליך גידול הפרי נמשך זמן ארוך יחסית, בין 25-22 חודשים, ואם תרצו לאכול ממנו לפני שהבשיל, כנראה תתקלו בפרי רעיל.

האננס הגיע עם השנים לדרום מזרח אסיה ובעיקר לתאילנד, שאיתה הפך מזוהה מאוד. קולומבוס לא גילה רק את אמריקה, אלא הוא זה שהפיץ את הזרעים של פרי האננס באירופה, לאחר שטעם ממנו באחד ממסעותיו לקריביים. משם הדרך לגידול האננס בשאר מדינות אירופה הייתה קצרה. האננס הגיע לאחר מכן גם לפיליפינים ולהוואי, ואיך לא – בשנים האחרונות גידול האננס הגיע גם לישראל. עובדה מעניינת על האננס: מדובר בפרי היחיד שנקרא “אננס” בהמון שפות אחרות, ומקורו מהשם “אננה” שפרושו “כל טוב”.באנגלית האננס קיבל שם אחר, “Pineapple”, וזאת משום שדומה בצורתו לאצטרובל.

מבנה האננס

חייבים להודות שלאננס צורה מיוחדת מאוד – הוא יפה, מעורר תיאבון וטרופי. לפרי קליפה קשה עשויה משושים בעלי בליטות דוקרניות מעט ומהודר בעלים ירוקים וארוכים כמו כתר לראשו. הקליפה מחוברת לכל אורך הפרי, מהגבעול עד לתחתית. לאחר קילופו אנחנו מגלים פרי צהבהב, עגול, מהפנט ובעיקר טעים. אננס ממוצע שוקל בין קילו לשלושה קילוגרמים ויכול להגיע לאורך של עד 30 ס”מ.

השפעותיו הבריאותיות של האננס

מעבר לטעם המתוק-חמוץ של הפרי ומעבר לכך שצורות מהפנטת ויפה, יש כמה סיבות בריאותיות טובות מאוד לשלב את האננס במגשי הפירות שלכם. האננס ידוע כמסייע לחיזוק העצמות ולבנייה שלהן וזאת בזכות הכמות הגדולה של מינרל המנגן שבו; הוא עשיר בוויטמינים כמו ויטמין A, ויטמין K, ויטמינים ממשפחת B ווויטמן C שעליו נרחיב בהמשך. האננס מלא במינרלים חשובים כמו ברזל, מגנזיום, סידן ועוד. האננס מעולה לקרישת דם וכמו כך יכול לסייע במניעת מחלות דם ולב, מניעת סרטן ואפילו לסייע בשמירה על בריאות הפה. אילו עוד תכונות בריאותיות מדהימות יש לאננס? הינה כמה מהן על קצה המזלג:

האס של האננס: אנזים הברומלין

אפשר למצוא באננס כמות גדולה של אנזים ברומלין. לאנזים יש יכולת לפרק חלבונים, ויש האומרים שיכול לסייע בהשמדת תאים סרטניים. הברומלין מעניק לאננס תוכנות מדהימות כמו סיוע החלמה לאחר פציעה; שיפור חילוף החומרים; הוא עוזר במקרים של כיב קיבה; מאיץ את פעילות בלוטת התריס; משפר את מערכת החיסון; נוגד דלקות ועוד תכונות רבות עליהן נרחיב מיד.

מרגישים חולים? תאכלו אננס: משכך כאבים טבעי ועוזר בטיפול בדלקות

אולי לא תאמינו, אבל יש שאומרים שכדאי לאכול אננס לאחר ניתוחים. בזכות אנזים ברומלין שהזכרנו קודם, האננס יכול לסייע במקרים של פציעות ודלקות וכיוצא בזאת גם בדלקות שנוצרות באזור מנותח. נוסף על כך הוא מאיץ את תהליך הריפוי של הגוף, וגם יכול לשמש כתרופת מנע לדלקות שונות כמו דלקת מפרקים או דלקת גרון.

אננס לחיוך יפה יותר:

מסייע בשמירה על בריאות הפהכמו שציינו האננס מעולה גם בשיפור בריאות הפה ושמירה עליה. באננס אפשר למצוא מרכיב טבעי בשם אסטרינג’נט. הרכיב הזה מסייע בחיזוק השיניים והחניכיים; במיצוק רקמות הפה; בסגירת פצעים וטיפול בהם ואפילו יכול לסייע בריפוי של נסיגת חניכיים. יש האומרים שהאננס שמלא באנטי אוקסידנטים יכול גם להגן על הפה שלנו מהתפתחות גידולים סרטניים.

בלי נקיפות מצפון: מסייע לתהליך העיכול ולירידה במשקל

גם פה אנזים הברומלין נכנס לתמונה, האנזים תורם לפעילות תקינה של מערכת העיכול. הברומלין מפרק חלבונים ולכן מעולה לתופעות כמו נפיחות, הקאות ושלשולים. יש האומרים שכדאי לשלב את האננס בארוחה גדולה, בעיקר בארוחת בשרית, כיוון שהברומלין מסייע לעיכול טוב יותר של המזון ולפירוק החלבונים שבבשר.
הפרי עשיר בסיבים תזונתיים והם עוזרים בפעילות תקינה של המעיים; איזון רמות סוכר בדם בזכות הערך הגליקמי הנמוך שלו; עוזרים למניעת עצירות ומעניקים תחושת שובע לאורך זמן. נוסף לכל אלה ועל אף טעמו המתוק, אפשר לומר שהפרי הזה דל קלוריות יחסית – במאה גרם אננס יש בין 50-40 קלוריות בלבד. הוא מכיל כמות גדולה של מים, שעוזרים מאוד לתהליך חילוף החומרים ולסילוק רעלים מהגוף, מה שתורם לתהליך ירידה במשקל. חשוב לציין, כי אננס יכול לעזור בתהליך ירידה במשקל בשילובו בתפריט מאוזן, בכמות מבוקרת ובתיאום עם דיאטן. 

ויטמין מנצח: עשיר בוויטמין C

אפשר לומר שהאננס מפוצץ בוויטמין C! ויטמין זה עוזר בשיפור מערכת החיסון בגוף; מסייע בהגברת הפעילות של תאי דם לבנים, שמגינים עלינו מפני רדיקלים חופשיים; עוזר בניקוי דרכי הנשימה ובסילוק ליחה. ויטמין C מעולה לבניית קולגן בגוף; עוזר באיזון רמות הכולסטרול הרע בדם; מסייע בטיפול בדלקות ובשמירה על בריאות הפה. הוא יכול לעזור במניעה של מחלות דם ולב ואפילו בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן.

מי צריך גזר? האננס מסייע לשיפור הראייה

נוכל למצוא באננס כמות גדולה של נוגד חמצון בטא קרוטן ושל ויטמין A, הידוע כטוב לראייה. נוגד חמצון זה משפר מאוד את הראייה ומסייע במניעת ניוון מקולרי גילי. ניוון זה הוא מחלת עיניים נפוצה אצל מבוגרים ובטא קרוטן יודע כעשוי למנוע את מחלה זו.

טרי, מיובש, משומר או בכלל מיץ – מה עדיף?

את הפרי המופלא הזה אפשר למצוא בסופר בכמה צורות – אננס טרי, מיובש, משומר וכמיץ. כל אחד מהסוגים האלה טעים בפני עצמו ומעניק לנו רובד אחר של טעם ומרקמים. מהי הצורה המועדפת ומה ההבדלים ביניהן? הינה התשובות:

אננס טרי

נתחיל בצורה המועדפת ביותר – אין כמו לאכול את הפרי כפי שהוא, כפי שהטבע התכוון. בצריכה מבוקרת של אננס טרי תוכלו לקבל את כל השפע הבריאותי שיש לאננס שעליו דיברנו במאמר. תוכלו ליהנות מהעסיסיות ומהנוזלים הרבים של האננס הטרי. מכאן, כל צורה אחת של אננס מתרחקת מן המקור ובכך מתרחקת מהערכים התזונתיים הטובים של האננס הטרי.

אננס מיובש

אננס מיובש הוא בעל מרקם משגע שכולנו הינו שמחים לקחת ממנו ביס. יש לדעת כי בדרך כלל לאננס המיובש מוסיפים סוכר וחומרים נוספים, על אף שמאפשר למצוא בחניות אננס מיובש בלי תוספת סוכר.

אננס משומר

אננס משומר הוא בדרך כלל מתוק מאוד, אפילו יותר מתוק מהאננס הטרי. מוסיפים לאננס המשומר סוכר וחומרים משמרים. האננס המשומר הוא הזול מכולם.

מיץ אננס

אין כמו כוס של מיץ אננס מרענן וטעים. לרוב מיץ האננס שנוכל למצוא בחניות יהיה מרוכז מאוד ובתוספת מים וסוכר ולכן יהיה בעל קלוריות רבות. הסיבים שנמצאים באננס הטרי, וגם במיובש ובמשומר, אינם נמצאים במיץ האננס. יש האומרים כי למיץ אננס תכונות טובות מאוד כמו שיפור הזיכרון וניקוי מערכת הדם; כמובן שהכוונה היא למיץ אננס שנסחט במקום מהפרי הטרי ולא כזה שקונים בסופר.

האננס בארץ הקודש

האישור לייבא אננס לישראל התקבל בשנת 2006 ומאז השאר היסטוריה. עקב הדרישות התברואתיות הנוקשות בארץ, מחשש להכנסת מזיקים וחרקים לתוכה, רק בשנת 2011 יבואה לארץ כמות לא מבוטלת של אננס מהרפובליקה הדומיניקנית, שהסכימה לעמוד בדרישות של ישראל.  
גידול האננס בארץ נעשה בחממות, משום שהאקלים בארץ אינו מתאים לתנאי הגידול שלו. בארץ מגדלים את האננס בנגב ובערבה בדרום ובמערב הגליל בצפון. דרישות התברואתיות המחמירות הן אלה שמשפיעות על המחיר הלא זול של האננס בארץ.

לסיכום

אחרי שהכרנו את האננס מקרוב, ואנחנו כבר יודעים מאיפה הוא הגיעו אלינו, אילו סגולות מיוחסות לו ובאילו צורות אפשר לצרוך אותו – אנחנו בטוחים שיש לכם חשק לביס מרענן ומלא במיץ טעים ומתוק. משום שהיום כבר אין צורך לטוס עד לתאילנד כדי ליהנות מהפרי הטרופי הזה, כל שדרוש הוא לקפוץ לסופר או לירקן הקרוב אליכם וליהנות מאננס טעים ועסיסי בדיוק כמו בתאילנד.

פרי הדמיון

מערך הייצור ומשלוחי פירות שמגיעים לכל קצוות הארץ. 
טריות הפירות, האיכות ללא פשרות, העיצוב
המושלם וסטנדרט השירות, עולים על כל דמיון. בין
אם אתם חוגגים יום הולדת, יום נישואים או סתם
בא לכם להתפנק, אתם מוזמנים להתרגש מסושי
פירות מטריף, ליהנות מחיתוכי אננס מרהיבים
ולהתענג על אין ספור טעמים אקזוטיים…

מרכז הזמנות ארצי:

03-9400-111 | 08-6280-111

אמצעי תשלום

החלפת אזור חלוקה תאפס את הסל, האם לחזור או לאפס את הסל?


תוספת קטנה לפינוק מושלם

מגש חג ענק

550

מגש חג גדול

450

עוגת דואט וניל ושוקולד-כשל”פ

270

עוגת פיסטוק-כשל”פ

270

מהדורת פסח-זכוכית

450

מהדורת פסח-מיקס פירות וקינוחים

350

לא ניתן להוסיף מוצר מאזור חלוקה שונה, האם לחזור או לאפס את הסל?


דילוג לתוכן