סלסלת קניות

בחר יישוב למשלוח / איסוף

מה ההבדל בין קלמנטינה למנדרינה?

קלמנטינות

קלמנטינה ומנדרינה – רבים נוהגים להתבלבל בין השניים. שני פירות הדר בעלי מאפיינים חיצוניים דומים, אך שונים זה מזה בצורתם, בגוון הצבע שלהם ובערכים התזונתיים שלהם. מה ההבדל בין קלמנטינה למנדרינה? האם הם מכילים ויטמין C, ואיך אפשר לשלב אותם במגשי פירות? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.

מנדרינה וקלמנטינה

מהי קלמנטינה?

קלמנטינה היא פרי הדר מתוק, בעל קליפה צהובה-כתומה. הפרי נוצר מהכלאה של מנדרינה וחושחש. עונתו של פרי הקלמנטינה הוא בסתיו, בין החודשים אוקטובר ונובמבר. כמות הפלחים בכל פרי משתנה ויכולה לנוע בין 20-10 פלחים, וכל פלח עטוף בקליפה דקה ומכיל את מיץ הפרי, בדומה לשאר פירות ההדר. ערכה התזונתי של קלמנטינה ל-100 גרם הוא כ-45 קלוריות, כ-9 גרם סוכר, כ-0.85 חלבונים, כ-170 מיליגרם אשלגן, כ-45 מיליגרם ויטמין וכ-2 גרם סיבים תזונתיים.

מהי מנדרינה?

מנדרינה היא פרי הדר קטן, מתקתק ועסיסי המהווה רכיב פופולארי במתכונים רבים. למנדרינה יש קליפה דקה וקלה לקילוף, ולרוב היא חסרת זרעים. הקליפה של הפרי הינה בצבע כתום בוהק, והוא עשיר בוויטמין C, סיבים ונוגדי חמצון. נוסף להיותה בריאה, המנדרינה היא חטיף מזין ונוח שאפשר ליהנות ממנו לאורך כל השנה.

המנדרינות לרוב נאכלות טריות או משמשות בסלטים ובקינוחים. הקליפה של המנדרינה יכולה לשמש כתבלין לבישול, אפייה, הכנת משקאות או ממתקים. שמן אתרי המופק מהקליפה הטרייה יכול לשמש כחומר טעם לממתקים, לגלידות, למסטיקים ולמוצרי מאפה שונים. במטבח הסיני משתמשים בקליפת המנדרינה להוספת טעם למאכלים ולרטבים מתוקים. ברפואה הסינית המסורתית, הקליפה המיובשת של הפרי משמשת לוויסות הצ’י ולשיפור העיכול.

מהו מקורה של המנדרינה ואיך היא קיבלה את שמה?

מקור המנדרינה הוא בסין, ומכאן היא קיבלה את שמה – על שם השפה המנדרינית המדוברת בסין. המנדרינות הקדומות התפתחו באזורים כמו דרום סין, יפן ווייטנאם. המנדרינות גדלו גם בארצות הברית בתחילת המאה ה-19, אך יפן נותרה הספקית המרכזית של מנדרינות בשל השעיית הייבוא מארצות הברית עקב מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה המנדרינות היו אחת הסחורות היפניות הראשונות שהותרו לייצוא, אך העוינות בין המדינות הובילה למיתוג מחדש של פירות אלה כמנדרינות מסין.

אז מה ההבדל בין קלמנטינה למנדרינה?

למרות הדימיון ביניהן, קלמנטינה ומנדרינה שונות בכמה היבטים:

  • גודל – קלמנטינות בן לרוב קטנות ועגולות יותר ממנדרינות.
  • טעם – קלמנטינות נוטות להיות מתוקות יותר ופחות חמוצות ממנדרינות.
  • קליפה – לקלמנטינות יש קליפה דקה וקלה לקילוף בהשוואה למנדרינות.
  • עונה – העונה של הקלמנטינות היא בחורף, בעוד שמנדרינות זמינות לאורך כל השנה.
  • מקור – קלמנטינות הן הכלאה של מנדרינה וחושחש, בעוד מנדרינות הן פרי הרי שמקורו בסין.
  • ערכים תזונתיים – הערך התזונתי של קלמנטינה לעומת מנדרינה דומה, אך לא זהה. מנדרינה מכילה יותר קלוריות וסוכר, וקלמנטינה מכילה יותר אשלגן, ויטמין C וסיבים תזונתיים.

שאלות נפוצות

האם במנדרינה וקלמנטינה יש ויטמין C?

כן. כמו כל פירות ההדר, כמו גם פירות וירקות שמכילים ויטמין C, גם קלמנטינות ומנדרינות מכילות ויטמין C.

אילו עוד זנים של מנדרינות קיימים?

למנדרינות יש מספר סוגי זנים, בהם טנז’ריה, טנגור, סאצומה וטמפל.

הפרי שאנחנו קונים בארץ הוא קלמנטינה או מנדרינה?

תוכלו למצוא בסופר או אצל הירקן גם קלמנטינות וגם מנדרינות. היום בארץ לא מגדלים קלמנטינות, אלא רק מנדרינות. הקלמנטינות שנמצאות בארץ מיובאות מחו”ל.

מנדרינה וקלמנטינה במגשי פירות

מנדרינה וקלמנטינה הן פירות קלאסיים במגשי פירות או בסידורי פירות למיניהם. אפשר למצוא מגוון מגשי פירות במרכז המכילים קלמנטינות ומנדרינות, כמו גם פירות הדר אחרים ופירות נוספים כמו תפוחים, אגסים או תותים. מגשי פירות הם בחירה מצוינת לאירוח, מתנה לאירוע או מתנה ליולדת. הם בריאים, בעלי ערכים תזונתיים גבוהים וטעימים מאוד.

דרך נוספת להגיש פירות אלה היא בעזרת מגשי סושי פירות. מגשים אלה מכילים מגוון פירות המסודרים בצורה המזכירה רול סושי. אפשר למצוא מגשי סושי פירות במרכז המכילים קלמנטינות, מנדרינות ופירות נוספים, וכן מגשי סושי שוקולד איכותיים וטעימים.

לסיכום

קלמנטינות ומנדרינות הן פירות הדר דומים אך בעלי מאפיינים שונים. הקלמנטינה נוצרה מהכלאה של אחד מזני המנדרינה ופרי הדר אחר. שני הפירות האלה שונים אחד מהשני בצורתם, בצבע שלהם, בסוג הקליפה שלהם, בערכים התזונתיים שלהם וכן בארץ המוצא שלהם. מנדרינות גדלות בארץ, בעוד שקלמנטינות מיובאות מחו”ל. עם זאת, שניהם פירות הדר המכילים פלחים של הפרי בעלי טעם דומה וכמות נאותה של ויטמין C.

פרי הדמיון

מערך הייצור ומשלוחי פירות שמגיעים לכל קצוות הארץ. 
טריות הפירות, האיכות ללא פשרות, העיצוב
המושלם וסטנדרט השירות, עולים על כל דמיון. בין
אם אתם חוגגים יום הולדת, יום נישואים או סתם
בא לכם להתפנק, אתם מוזמנים להתרגש מסושי
פירות מטריף, ליהנות מחיתוכי אננס מרהיבים
ולהתענג על אין ספור טעמים אקזוטיים…

מרכז הזמנות ארצי:

03-9400-111 | 08-6280-111

אמצעי תשלום

החלפת אזור חלוקה תאפס את הסל, האם לחזור או לאפס את הסל?


תוספת קטנה לפינוק מושלם

מגש חג ענק

550

מגש חג גדול

450

עוגת דואט וניל ושוקולד-כשל”פ

270

עוגת פיסטוק-כשל”פ

270

מהדורת פסח-זכוכית

450

מהדורת פסח-מיקס פירות וקינוחים

350

לא ניתן להוסיף מוצר מאזור חלוקה שונה, האם לחזור או לאפס את הסל?


דילוג לתוכן