סלסלת קניות

בחר יישוב למשלוח / איסוף

פירות מותרים לחולי סוכרת: מה מותר ומה אסור

פירות מותרים לחולי סוכרת

סוכרת היא הפרעה כרונית מטבולית אשר משפיעה על אנשים מסביב לעולם. סוכרת מאופיינת ברמות גבוהות בדם של גלוקוז שהוא בעצם חד סוכר. מצב זה נוצר עקב חוסר של הורמון האינסולין בגוף, ולכן על חולי סוכרת לשמור על אורח חיים בריא בשביל למתן את רמות הסוכר בדם שלהם. פירות הם חלק מאורח חיים מאוזן, אבל לא כולם מתאימים לחולי סוכרת. אילו פירות יכולים להתאים ואפילו להטיב עם חולי סוכרת ומאילו פירות כדאי להימנע? מיד נענה במאמר הזה.

מהו סוכר פירות?

סוכר פירות הוא פרוקטוז. גם הפרוקטוז הוא חד סוכר כמו הגלוקוז, אך להבדיל ממנו ספיגת הפרוקטוז בגוף היא הרבה יותר מהירה. הפרוקטוז מצוי בעיקר בפירות והוא מפורק בגוף בתהליך העיכול ממולקולות דו סוכר שעשוית גם מגלוקוז. זהו הסוכר העיקרי שמצוי בפירות וגורם להם להיות בעלי ערך גליקמי נמוך. נוסף לאלה, בפירות יש כמות גדולה של פחמימות המתפרקות בגוף גם הן לגלוקוז וחשוב להביא זאת בחשבון.

מהן ההמלצות לחולי סוכרת?

ההמלצות לחולי סוכרת בנוגע לצריכת פירות היא לשלב אותם בתפריט היומי שלהם, אך חשוב מאוד לאכול בעיקר פירות בעלי ערך גליקמי נמוך. עם זאת, כדאי לא להפריז באכילת פירות ולהתייעץ עם דיאטן או רופא כדי להתאים את שילוב הפירות בתפריט היומי בצורה הנכונה ביותר לכם ולמצב הסוכרת שלכם.

חמשת הפירות המומלצים לסוכרת

הפירות המומלצים לחולי סוכרת, וכאלו שכן תרצו לשלב במגשי הפירות החתוכים שלכם הם:

  • אוכמניות, תותים, פטל: לכל הפירות האלה תכולת סוכר נמוכה ואנחנו מקבלים כתוספת סיבים מעולים ואנטיאוקסידנטים. נוסף לכך תותים הם פירות חורף ולכן הם פירות בריאים לחורף שכיף לנשנש.
  • תפוחים ואגסים: תפוחים הם בחירה נהדרת לסוכרתיים מאחר והם מלאים בסיבים אשר מאטים את ספיחת הסוכר לדם.
  • תפוזים ואשכוליות: תפוזים ואשכוליות הם פירות הדר אשר מלאים בוויטמין C שחשוב לחולי סוכרת ומטפל בנזקי החמצון שיוצרת הסוכרת, וכמו כן גם הם מלאי סיבים.
  • קיווי: לקיווי תכולת ויטמין C וערך גליקמי נמוך ולכן הוא לא גורם לעליה משמעותית בריכוז הסוכר בדם.
  • שזיפים: פרי בעל ערך גליקמי נמוך אשר תומך בפעילות סדירה של מערכת העיכול בשל תכולת הסיבים ונוגדי החמצון הגבוהה המצויה בו.
  • אבוקדו: אכן כן מדובר בפרי. תכולת הסוכר באבוקדו נמוכה מאוד והוא רווי בשמנים בריאים, בוויטמינים ובמינרלים שיועילו מאוד לסוכרתיים.

שאלות ותשובות

באילו פירות יש מעט סוכר?

לא קיימים פירות רבים שיש בהם מעט סוכר, ובאלו שכן לרוב תהיה כמות פחמימות גבוהה. נוכל להגיד כי הפירות שציינו מעלה הם פירות בעלי ערך גליקמי נמוך. לאלה אפשר להוסיף, בכמויות קטנות ומאוזנות, גם מלון, קרמבולה, אבטיח, משמש ואפרסק בשל ערכם הגליקמי הנמוך ותכולת הסוכר הנמוכה יחסית שלהם.

האם מותר לסוכרתיים מנגו?

מנגו הוא פרי משובח בעל ריכוזי סוכר גבוהים, אך כן גם סוכרתיים יכולים ליהנות ממנו בכמות מוגבלת ובהתאם לצריכת הפחמימות בתפריט היומי שלהם. הסוכר שיש במנגו הוא סוכרוז אשר נספג מהר מאוד בגוף ולכן מעלה את רמת הסוכר בדם במהירות, ולכן כדאי להתייעץ עם דיאטן או רופא על כמות מדויקת המתאימה לכם ולמצב הסוכרת שלכם.

איזה סוכר יש בענבים?

סוג הסוכר שנמצא בענבים הוא פרוקטוז. לכן, אף על פי שהענבים הם פרי מתוק מאוד יש להם ערך גליקמי נמוך, מה שמונע מרמת הסוכר בדם להרקיע שחקים כשאוכלים אותם בכמות מאוזנת.

לסיכום

פירות הם חלק חשוב מאוד מהתזונה של כולנו, וגם מתזונתם של סוכרתיים על אף תכולת הסוכר שבהם. לחולי סוכרת מומלץ מאוד לאכול פירות בעלי ערך גליקמי נמוך, ופירות שהסוכר בהם הוא פרוקטוז לעומת סוכרוז או גלוקוז. התייעצות עם הרופא או הדיאטנית האישית שלכם תעזור לכם לשלב את הפירות הנכונים בתזונה שלכם. אז בפעם הבאה שתזמינו משלוח פירות תוודאו שיש בו תותים, תפוחים, אגסים, תפוזים ואשכוליות.

פרי הדמיון

מערך הייצור ומשלוחי פירות שמגיעים לכל קצוות הארץ. 
טריות הפירות, האיכות ללא פשרות, העיצוב
המושלם וסטנדרט השירות, עולים על כל דמיון. בין
אם אתם חוגגים יום הולדת, יום נישואים או סתם
בא לכם להתפנק, אתם מוזמנים להתרגש מסושי
פירות מטריף, ליהנות מחיתוכי אננס מרהיבים
ולהתענג על אין ספור טעמים אקזוטיים…

מרכז הזמנות ארצי:

03-9400-111 | 08-6280-111

אמצעי תשלום

החלפת אזור חלוקה תאפס את הסל, האם לחזור או לאפס את הסל?


תוספת קטנה לפינוק מושלם

מגש חג ענק

550

מגש חג גדול

450

עוגת דואט וניל ושוקולד-כשל”פ

270

עוגת פיסטוק-כשל”פ

270

מהדורת פסח-זכוכית

450

מהדורת פסח-מיקס פירות וקינוחים

350

לא ניתן להוסיף מוצר מאזור חלוקה שונה, האם לחזור או לאפס את הסל?


דילוג לתוכן